فروشگاه اینترنتی تیپ تیک

فروشگاه اینترنتی تیپ تیک یکی از بزرگترین فروشگاه ها در زمینه عرضه پوشاک و کفش

فروشگاه اینترنتی تیپ تیک

فروشگاه اینترنتی تیپ تیک یکی از بزرگترین فروشگاه ها در زمینه عرضه پوشاک و کفش

ویژگی های یک سویشرت و هودی مناسب

حتما برای شما هم پیش آمده است که به دنبال یک سوئیشرت بوده اید و فروشنده برایتان یک تیشرت آستین بلند آورده و شما متعجبانه بگویید منظورتان این بوده که دنبال یک لباس کلاه دار بوده اید که تا آن روز فکر میکردید اسمش سویشرت است.

قبل از هر چیز بهتر است به این بپردازیم که این دو لباس مرسوم و پر کاربرد از کجا آمده اند:

مدت ها پیش پیراهن (Shirt) به عنوان لباس رسمی و عمومی بالای بدن استفاده میشد. پیراهن مثل همان هایی که امروزه می بینیم لباس هایی بودند که دکمه های سراسری داشتند و مهم ترین ویژگی آنها داشتن یقه بود.

در سال ۱۸۲۷ زنی به نام “حنا مونتیج” (Hannah Montage) از شستن پیراهن ها فقط بخاطر کثیف بودن یقه خسته شد و با حذف یقه اولین پیراهن بدون یقه پدید آمد. این اولین گام شکل گیری تیشرت ها (T-shirt) بود.

تیشرت به دلیل نداشتن دکمه و یقه تبدیل به یک لباس غیر رسمی شد. از این رو کم کم در دوخت آن از پارچه های کش بافت، پنبه و قابل انعطاف بهره بردند.

چندین سال بعد بعد طراحان به این فکر افتادند که پیراهن و تیشرت را  ترکیب کنند؛ در واقع این همان پولوشرت  (Polo Shirt) هاییست که ما امروزه به تن میکنیم . پولوشرت ها به علاوه اینکه مثل تیشرت از پارچه های نرم و لطیف دوخته می شدند یقه هایی هم از جنس خود داشتند و دارای دو یا سه دکمه بودند. البته بیشتر این دکمه ها تزئینی بودند. همچنین پولوشرت هایی طراحی شد که یقه نداشت اما با همان دکمه های مختصر ارائه می شد. که به آن هنلیشرت (Henley Shirt) نیز می گویند.

سوئیشرت ها (Sweat Shirt)  تیشرت هایی برای پوشیدن در سرما هستند، لذا بدیهی است که دارای آستین های بلند و پارچه ضخیم تر باشند. در انگلستان به این لباس ها جامپر(Jumper) هم گفته میشود.

اما اگر بخواهیم کامل تر سویشرت و هودی را تعریف کنیم میتوانیم بگوییم سویشرت و هودی جزو آن دسته از لباس هایی هستند که امروزه بدون توجه به سن، جنسیت یا دیگر ویژگی های متمایز پوشیده می شوند. یک سویشرت همان لباسی است که دارای آستین های بلند و مشابه پلیور است. بالاتنه را کاملا پوشش می دهد می تواند به تنهایی یا با لایه ی اضافی لباس  پوشیده شود. سویشرت ها دکمه، کلاه یا زیپ ندارند و اغلب از مواد : کتان، پشم  و الیاف مصنوعی شاخته می شوند. این لباس نخست در پوشاک ورزشی پا به عرصه گذاشت. ورزشکاران اغلب از آن استفاده می کنند زیرا عرق را جذب می کند و بدن آنها را در فعالیت ها آزاد نگه می دارد. مانند هر لباس دیگری این لباس نیز راه خود را به بازارهای تجاری باز کرد اما هودی (Hoodie) سوئیشرتی است با کلاه (Hood) و ماف (Muff)؛ ماف یک جیب متصل و پیوسته است برای گرم کردن دستها که در زمان های قدیم به طور مجزا برای گرم کردن دستها استفاده می شد که در هودی به آن متصل است.اما فرق هودی این است که دارای کلاه اغلب بند دار است. هم چنین هودی می تواند با دکمه، زیپ و … باز شود.

برای خرید محصول روی آن کلیک کنید.

نکاتی که باید در خرید سویشرت و هودی مردانه رعایت کنید:
  •  جنس داخل لباس :  داخل خیلی از هودی‌ها حالت کرکی دارد. این کرک ها باعث گرم تر شدن شما میشوند. اگر لباسی که خریده اید جنس خوبی نداشته باشد باید با این مشکل که ممکن است کرک ها روی لباس یا موهایتان قرار بگیرد دست و پنجه نرم کنید. برای به حداقل رساندن این ریسک، بهتر است جنس داخل و خارج لباس شبیه هم باشند یا حتما از کیفیت جنس هودی یا سویشرت ‌تان مطمئن شوید.
  •  جنس پارچه لباس :  بهترین جنس برای هودی یا سویشرت مردانه نخ‌ پنبه است. لباس‌هایی که از نخ‌پنبه تهیه شده‌اند، بسیار لطیف هستند و می‌توانند بدن را به آسانی  گرم و راحت نگه دارند.
  • سویشرت بند دار یا ساده :  هودی ها یا سویشرت‌هایی که دور یقه‌شان بندندارد و ساده هستند نسبت به مدل‌های بند‌دار،  امکانات بیشتری به فرد می‌دهند. به طور مثال می‌توانند استایل‌های جدی‌تری برایتان بسازند یا نگذارند کم سن و سال به نظر برسید.
  • دقت به فرم آستین : شاید تمایل داشته باشید یک هودی گشاد بپوشید، این موضوع ایرادی ندارد مگر اینکه علاوه بر تنه، آستین‌های لباس‌ هم گشاد باشند. از آنجایی که آستین گشاد به راحتی زیر هر لباسی جا نمی‌شود، ممکن است نتوانید از ست‌هایی که در ادامه برایتان معرفی می‌کنیم، استفاده کنید .
  • انتخاب رنگ:  اگر تمایل دارید یک خرید اقتصادی و به صرفه داشته باشید و خریدهایتان را محدود کنید، سراغ رنگ‌های سرمه‌ای تیره، طوسی و مشکی بروید. ممکن است در مورد ست کردن بقیه رنگ‌ها به مشکل بر بخورید اما این سه رنگ، با بیشتر گزینه‌های چرخه رنگ‌ها ست می‌شوند.
  • در نظر گرفتن جزئیات :  به خاطر داشته باشید هودی‌ها و سویشرت‌ها علاوه بر اینکه برای اسپرت کردن استایل شما دوخته شده‌اند، باید تداعی کننده احساس گرما نیز باشند. پس هیچ وقت سراغ مدل‌هایی با قد کوتاه نروید. بهتر است هودی انتتخابی شما بلند باشد و حداقل کمی زیر کمرتان بیاید و حس گرم نگه داشتن بدن را منتقل کند. نکته دیگر اینکه مدل‌های جیب‌ دار نسبت به مدل‌ های ساده شما را گرم‌ تر و اسپرت ‌تر نگه می‌دارند .
جهت خواندن ادامه مطلب کلیک کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.